גראז’ סייל הראשונה שלי..

כל פאשניסטה עצמאית שאגרה קצת יותר ממה שהיא יכולה ללבוש תבין אותי .. מכירת חצר זה החלום . את אחראית על האווירה , העיצוב ועל האוסף המרשים שאת מציעה .. והכל מותאם למידותייך המתחילות , הרי הציפיות מגראז’ סייל הן לא של אירוע ברמת גאלת פתיחת של מותג נוצץ אז במגרש החובבנים את המקצוענית . נותר לך רק להנות מהדרך .

אז זהו … הדרך אמנם מהנה במיוחד למי שעיצוב , בגדים והפקה בוערים בה , אבל זה לא הכל . אנחנו המעצבות לעתיד נהנות מכל הפן היצרתי שבדרך וסולדות מעט מכל מה שמתנגש לנו באומנות אך כשאת בוחרת בדרך עצמאית בה את האחראית מא’ ועד ת’ לכל העסק יש הרבה לעשות שהוא מעבר כיף שבלמקם את הפריטים ולהפוך את החצר לגן אירועים .

גראז’ סייל היא מכירה לרוב חד פעמית אז אטרקטיבית ככל שתיהיה קהל לקוחות אין לה והארון הנוצץ שאת מציעה למכירה בטוח מלא במציאות שוות אבל זה רק את והקרובים יודעים . אז הדבר הראשון ובראש רשימת המטלות באירוח מכירת חצר הוא פרסום .

פרסום גם אם את לא אוהבת להתעסק בזה וסומכת על שיטת הפה לאוזן שתדאג לאנשים שיבואו לא תמיד עובדת . גם בפרסום יש הרבה מקום להביע את עצמך ולעשות את זה בדרך שלך אבל תזכרי , גם אם את עמוד אינסטגרם שהוא אומנותי ומרומז ואינו דוחף את עצמו ובדיוק ככה את רוצה להיות , לרוב שיטת פרסום כזו תיהיה רלוונטית יותר לטווח ארוך ומתמשך ולא לאירוע יחיד ומרוכז , לכן תחשבי מה המטרה , תמיד תנסי להיות אובייקטיבית ולשים את עצמך במקום הקונה – מה היה מושך אותך לאירוע , לא כזה שאת רוצה שאנשים ילכו ואז תשמעי מהם איך היה אלא אחד כזה שלא תרצי לפספס .

אני הייתי ממליצה על פרסום בכמה ערוצים במקביל , פייסבוק ואינסטגרם הם פלטפורמה מעולה , אם זה לפתוח עמוד או דף ואם זה לפרסם באישי שלך . תבחרי קו אחיד , את בטוחה בו תעשי הזמנה אטרקטיבית שמותאמת לסגנון  , כי הרי באירוע חברתי וכיפי עסקינן , תכלס קצת לפני שדחוף לך למכור את כל הבגדים שלך , דחוף לך לדחוף את גבול האמנית העצמאית שאת , אז עופי על זה , תבחרי קו שאת מתחברת אליו , ועומדת מאחוריו ככה שלא תתערערי גם אם אין יותר מידי לייקים או אישורי הגעה , תדעי שאת מציעה משהו שווה ותיהיה בטוחה בו , זה מורגש גם דרך פוסט . עם זאת תיהיה דינמית וערה למה עובד לקהל הלקוחות שאת שואפת אליו ומה פחות , לעיים זה יבוא על חשבון מה שאת מתחברת אליו יותר אך כדי למכור את רכושך מידי פעם תצטרכי להתגמש. במידה ומדובר באירוע חד פעמי והמטרה היא כמה שיבואו כמה שיותר , זיכרי זאת בתהליך הפרסום , נדבי תמונות משכי את האנשים שאינם מכירים אותך וסומכים על זה שתרימי אירוע ברמה שהם לא ירצו לפספס , הקפידי על תמונות ברמה גבוהה ללא הפרעות מסביב כאלו שאת היית עוצרת לבדוק אותן אם היו קופצות לך בפיד , וספקי מספיק מידע בשביל שבמיד ואנשים שאת לא מכירה נתקלו בפרסום שלך לא תיהיה שום סיבה לוגיסטית שבגללה הם יפספסו את האירוע , כמה פעמים יצא לך לשוטט ברשתות החברתיות , להידלק על חנות או אירוע ועקב מחסור בפרטים פשוט להמשיך הלאה כי לא תטריחי את עצמך לבדוק  – תיהיי נגישה ומזמינה .

בנוסף גראז’ סייל היא הרי הכי רלוונטית למי שגר קרוב בסוף כמה רחוק כבר ניסע בשביל מכירה ללא קבלות שאנחנו עוד לא באמת יודעות מה היא מציעה , אז תתלי שלטים במקומות מרכזיים , דברי עם השכנים , פרסמי בקבוצות האזוריות – שם מסתתרים אנשים שבדיוק באותו היום ישמחו לאיזו אטרקציה נחמדה ומה אכפת להם לקפוץ פה קרוב . אפרופו שכנים ואנשים מהאזור, במידה ואת עושה את המכירה באזור מגורים , תיהי שכנה טובה התריעי בפני השכנים על האירוע שאת עומדת לעשות , הזמיני אותם , גייסי אותם לטובתך כדי למנוע פאדיחות ביום האירוע , הרי לקום בשבת בצהריים לאירוע שלא ידעת עליו שיש אצל השכנים ומרעיש ותופס את החנייה בכל האזור יכול לעצבן , אבל אם הוזמנת וידעת ובעלת האירוע החמודה ששיתפה אותך בתהליך ובהתרגשות שלה לקראתו את בטח אפילו תבואי כדי לפרגן ואם לא  ונתקלת בשכן או שכנה פחות מפרגנים גם איתם תצטרכי להתגמש תמצאו ביחד את עמק השווה בשעה או ביום אך ברגע שתשתפי אותם בהליך לרוב הם ירתמו לטובתך וינסו להתגמש גם הם .

בהתאם לפרסום חשוב מאוד לשמור על רמת האירוע , שלא תאכזב , התאימי את רמת הציפיות שאת בונה בפרסום לרמת האירוע שאת הולכת לספק , אינך רוצה אנשים מאוכזבים באירוע שלך . האירוע בנוי מכמה פרמטרים , המוצרים עצמם בראש ובראשונה , עשי סדר בדברים , תזכרי מה שאת מוכרת מייצג אותך , את אינך רוצה פריטים שאת לא עומדת מאחוריהם במכירה שלך . תדאגי שהכל נקי ומכובס בלי חורים קרעים או כתמים , ומידה ויש כאלו שהחלטת למכור על אף הפגמים שלהם הביעי במחיר את את שווי הבגד , אמנם בשבילך הרבה מהבגדים סנטימנטליים ושווים הרבה, את יודעת כמה החולצה שימושית וכמה טוב היא תשמש את הקונה שלה , אבל הלקוחות שבאים לנות ממך אינם מחזיקים ברגשות חזקים במיוחד כלפיי הבגדים , כמו כן לא כולם רואים את הסטייל שאת רואה בפריטים וחולקים איתך את הוויז’ן לבגד המיוחד לכן את צריכה לזכור שמדובר לרוב בבגדי יד שנייה וכמו כן אנשים שבאים לגראז’ סייל (מכירות חצר) מצפים למחירים בהתאם , נסי נתק את עצמך רגשית בשלב התמחור ולהסתכל בצורה אובייקטיבית על הבגד או הפריט שאת מציעה . תמחור מוגזם יכול לשבור את אמון הלקוח ולסובב אותו הבייתה באכזבה .

לאחר ההכנות המרובות , האירוע מתקרב וגם עליו יש לא מעט עבודה .